12 – 13 oktober onderweg naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke - WaarBenJij.nu 12 – 13 oktober onderweg naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke - WaarBenJij.nu

12 – 13 oktober onderweg naar Singapore

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Vanmorgen nog een hotel in Singapore geboekt: Hotel Hermitage 81, dichtbij Arab street.
Nog snel online ingecheckt, plaatsen gewisseld van midden in de middelste rij naar een gangpad plaats (was eigenlijk voor gehandicapten, maar met mijn gespalkte vinger kan ik dat wel verantwoorden).
Tot 16.00 gewerkt. Peter en Lonneke waren inmiddels gearriveerd en hadden stamppot andijvie gemaakt (een lekkere voedzame Hollandse maaltijd als voorbereiding op al het Aziatisch voedsel).
Nadat ik het laatste beetje had ingepakt vertrokken we om 17.30 naar Düsseldorf.
Na een laatste knuffel en hugg voor Lonneke konden we in gaan checken.
Het was even zoeken waar de balie van Emirates Airlines was, maar eenmaal aangekomen waren de koffers binnen de kortste keren op de band naar het vliegtuig.
Nu was het tijd voor een lekkere Starbucks koffie.
Bij de gate aangekomen werd passenger Hilgenga, Jantina opgeroepen (toch onterecht op de gehandicaptenplaats?) Tot mijn zeer grote verbazing, maar van de steward bleken er 2 passagiers Hilgenga, Jantina te heten en de oproep was niet voor mij (wrs. Is die mevr. Familie, ze kwam uit Stadskanaal).
Uiteindelijk waren we onderweg van Düsseldorf naar Dubai. De service aan boord was vriendelijk en
het eten smaakte zowaar lekker.
In Dubai aangekomen moest de klok 2 uur vooruit.
We hadden even de tijd om onze benen te strekken, een kopje koffie te drinken en even gebruik te maken van een normale wc.
We vervolgden onze reis naar Colombo (Sri Lanka) waar passagiers voor Colombo uit stapten en passagiers voor Singapore aan boord kwamen, verder werd er even getankt.
Nu moest de klok 1.30 uur vooruit.
Uiteindelijk landden we om 21.17 op Shangi Airport Singapore, met een + 6 uur tijdsverschil met Nederland.
Het duurde eindeloos voor de koffer van Peter op de bagageband verscheen, we hadden de hoop al bijna opgegeven, vooral omdat een soortgelijk koffer met een net iets andere band steeds maar langs bleef komen. Gelukkig kwam de koffer toch nog.
Eric stond ons bij de nothing to declear uitgang op te wachten, lekker tropisch in korte broek en heerlijk bruin gekleurd.
Na elkaar uitgebreid begroet en geknuffeld te hebben, gingen we per taxi naar ons hotel. Deze bleek centraal in Singapore liggen. Van enige luxe was geen sprake, 1 2 persoon bed en een slaapsofa en verder niets, maar de douche had een lekkere straal en was heerlijk warm.
Nadat we opgefrist waren gingen we de stad in om nog even wat te eten en een drankje te nuttigen.
In Singapore kun je 24 uur per dag eten en drinken. Het eten smaakte heerlijk, alleen frisdrank erbij want we zaten in een alcoholvrije zone. Daarna nog even op zoek naar een barretje met een koud biertje, alleen de live muziek was erg luidruchtig en weinig muzikaal.
Om 02.00 werd het tijd om te gaan slapen, morgen starten we met het verkennen van Singapore.