14 oktober Singapore overdag en 's nachts - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke - WaarBenJij.nu 14 oktober Singapore overdag en 's nachts - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke - WaarBenJij.nu

14 oktober Singapore overdag en 's nachts

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

16 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Tot 13.00 (!!) geslapen, kamer was aarde donker en het leek wel een vrieskist door de airco.
Ontbeten in Bugis mall bij Subway, op zoek naar een WIFI verbinding om de vlucht van Jakarta voor maandagmorgen te regelen. Dit was nog niet makkelijk na 4 McDonalds in de buurt van Bugis, zijn we nadat we een openbaarvervoerskaart hadden gekocht met de metro naar station City Hall gegaan, waar Eric de Starbucks wist. Nadat de vlucht geregeld was gingen we terug naar ons hotel om alles wat we nodig hadden in 1 koffer te doen. De andere koffer gingen we parkeren op Erics kamer.
Ondertussen ons ”nood”nummer in Jakarta gebeld, om te vragen waar we de rondreis op Java konden regelen, deze meneer (Willie) bleek op dat moment in de Filippijnen te zijn, maar hij zou contact opnemen. Met de metro en daarna nog met een bus naar U-Town (de campus van NUS (national university of Singapore). Het was een piepklein kamertje met een bed, een bureau, een klerenkast, een illegale koelkast en een koffiezetapparaat. We besloten in de mensa te gaan eten, maar 1 keer is echt genoeg h(et was niet te eten). Terwijl de koffie pruttelde verzamelde Eric ook zijn spullen voor Java.
Na alle metro’s en de bus lieten we ons nu door een taxi afzetten in het moderne centrum van Singapore. In de taxi kregen we een telefoontje van Willie: we moesten maandag maar naar zijn huis gaan, we konden daar overnachten en dan zou zijn vrouw ons verder helpen met het organiseren van de trip op Java (fantastisch aanbod)
De waterzijde van Singapore was kleurrijk verlicht, met schitterende weerspiegeling in het water.
Bij 7/11 (de kleinste supermarkt van Singapore) kochten we 2 biertjes en een cider, die we als echte studenten op de reling van de bridge onder het genot van live straatmuziek nuttigden. Omdat er eerst een regenbuitje viel was het niet zo druk, later werd het gezellig druk en konden we volop mensen kijken. Na nog een rondje, besloten we verder te lopen naar het uitzicht op het marine bay sands hotel met een BVO-tje (biertje voor onderweg). Daar aangekomen samen we ook de bekendste (verlichte) merlion (mermaid lion), het symbool van Singapore (lion city). Toen werd het tijd om naar het hotel te gaan, morgen om 06.00 moesten we met de taxi naar het vliegveld.

• 16 Oktober 2012 - 08:55

Lonneke:

Hoi Tineke,

Leuk dat ik zo een beetje jullie reis kan volgen!
    Mooie foto's ook :-).
    Heel veel plezier op Java komende dagen, geniet ervan!

Liefs Lonneke

• 17 Oktober 2012 - 08:50

Ina De Rijke:

Goedemorgen,

Wat leuk dat je je reisverslag met foto's heb gestuurd! Ook heel herkenbaar wat je schrijft (subway, starbucks, mensen kijken). Benieuwd wat jullie van Java vinden?
    Met vriendelijke groet
    Ina de Rijke