Dinsdag 22 juli 2e schooldag - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tineke - WaarBenJij.nu Dinsdag 22 juli 2e schooldag - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Tineke - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22 juli 2e schooldag

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

23 Juli 2014 | Chili, Santiago de Chile

Het was bitterkoud en het regende. Ik moest nu helemaal alleen naar school (geen probleem).
Inmiddels had ik ontdekt dat je via vertalen.nu een goed en een snel werkend woordenboek hebt ( zowel mijn gastgezin als mijn school hebben een goed werkende WiFi-verbinding).
Ik was vroeg en maakte nog een praatje met andere nieuwe studenten. Met Jay (uit Zuid-Korea) en Laetitia (uit Brazilië), we spraken af om ’s middags na de les in het centrum van Santiago te gaan lunchen en daarna een museum te gaan bezoeken.
Mijn Juf (America) ging weer vol vaart door de stof en ik was blij dat het 13.00 was. Mijn harde schijf was even helemaal vol.
We gingen met de metro naar het centrum en kwamen na, hier en daar advies vragen, uiteindelijk terecht bij bar Nacional. Een gezellig druk restaurant, waar ook de locals kwamen om te eten.
Zowel de kwaliteit van het eten en ook van de wijn was fantastisch.
We bezochten daarna nog de Templo San Augustin, Museo Historica Nacional en de Cathedral de Santiago.
Af en toe spraken we Spaans, maar de voertaal werd toch snel weer Engels.
Inmiddels was het donker en werd het tijd dat ik naar huis zou gaan, omdat anders mijn gastmoeder bezorgd zou worden.
Ze was zowaar nog blijer dat ik uiteindelijk thuis kwam dan gisteren en kwebbelde er gelijk weer op los. Het werkt als je af en toe knikt en op goed geluk ja of nee zegt.
Het eten was zoveel geweest dat ik tot verbazing van mijn gastmoeder niet meer hoefde te eten toen ik thuis kwamen. Het is hier onvoorstelbaar dat je niet minstens 3x per dag eet.

• 23 Juli 2014 - 23:44

Leen:

Dag Tineke
    Hartelijk dank voor het " mee mogen reizen" als ik zo lees word je goed bezig gehouden en drie keer warmeten zorgt voor geestvertraging dus wees spaarzaam met opscheppen.
    Leen

• 24 Juli 2014 - 17:20

Mary:

hallo Tineke,
    Ik was even achter met het lezen, want de tijd gaat hier net zo snel als bij jou. Wat bijzonder om zo in een land te vertoeven. je ziet en hoort meer dan wanneer je vanuit je hotel een trip maakt denk ik. een ander voordeel is je hobby, want de foto's zijn heel mooi.
    Veel plezier en groetjes
    Mary