Zaterdag 3-2-2018 Albert museum, District Confere - Reisverslag uit Bombay, India van Tineke - WaarBenJij.nu Zaterdag 3-2-2018 Albert museum, District Confere - Reisverslag uit Bombay, India van Tineke - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3-2-2018 Albert museum, District Confere

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Februari 2018 | India, Bombay

We mochten vanmorgen zelf kiezen wat we wilden gaan doen. Na een bezoek aan de dochter van de family, Leena, gingen we naar het Prins Albert Museum waar een prachtige tentoonstelling was met titel “India in nine stories”. Door het drukke verkeer was het bijna 2 uur rijden (alsof we bij ons even naar Amsterdam zouden gaan voor een bezoekje aan een museum). Vishu regelde via de vriendin van Leena een gids voor een privé rondleiding. De tentoonstelling was ingedeeld in 9 vitrines waar iedere keer een ander onderwerp aan de orde kwam bijv. goden. Hierbij zal je verschillende goden met overal op de wereld hun aangepaste gezicht, bijv. een Boeddha met een Indiaas, Chinees of Arabisch gezicht. Heel interessant, maar ook inspirerend, vooral dat we niet zo verschillend zijn, maar het er soms net iets anders uitziet. Na een heerlijk korte lunch met noodles (chicken hakka) werd het tijd om naar de district conferentie t e gaan, om 16.30 moesten we ons team presenteren. Het verkeer zat weer niet mee en strak 16.30 kwamen we het Marriott hotel binnen. Gelukkig was het programma al ontzettend uitgelopen. We vielen binnen bij een spreker die wisselde tussen Engels en Hindi, de grapjes die hij maakt waren in Hindi, dus daar kregen we niets van mee. Verder was er een presentatie van een transgender (man-> vrouw) die zich sterkt maakte voor de opvang van weeskinderen en die duidelijk maakte dat gender niet uitmaakt, ieder kan als moeder voor kinderen zorgen. Daarna volgde er een spetterende show van een wereldberoemd Indiase zanger. Uiteindelijk waren de exchangeteams (Israël, Filipijnen en Nederland) aan de beurt, maar er was geen tijd voor onze PowerPoint, dus na een kort dankwoord van Marianne
werden we allemaal even voorgesteld. De Discon werd afgesloten met een fantastisch dansvoorstelling verzorgd door uitwisseling kinderen die op dat moment in India / Mumbay aanwezig waren, het plezier straalde er van af. Ze moeten ontzettend veel geoefend hebben want het zag er professioneel uit. Als afsluiting was er een borrrel en een diner, maar onze host wilde graag naar huis. Tot onze verrassing gingen er 2 leden van het Isrelisch tem met ons mee naar huis en volgde Vishu in een andere auto. Toen we thuis kwamen was het al weer topdrukte in de keuken en kregen we weer een heerlijke snacks met aansluitend een “simpele” maaltijd. Annette en ik gingen na de maaltijd met een koud wijntje nog even lekker nagenieten van de dag.