24-01-2020 bonus dag in Varanasi - Reisverslag uit Bombay, India van Tineke - WaarBenJij.nu 24-01-2020 bonus dag in Varanasi - Reisverslag uit Bombay, India van Tineke - WaarBenJij.nu

24-01-2020 bonus dag in Varanasi

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 Januari 2020 | India, Bombay

Om 05.17 kregen we een appje dat onze festivalgangers weer veilig terug waren. Rond 09.00, na het ontbijt, gingen we weer terug naar Varanasi. Lot kwam nog even naar beneden, zodat we haar met haar verjaardag konden feliciteren. Iedereen wil hier met haar op de foto en dat kwam omdat ze op de Indiase Barbie lijkt. En gisteren liep ik in een supermarkt tegen een Barbie aan met bruine krullen, dus deze had ik voor haar gekocht. De helft van team reisde vanaf hier verder, dus we werden nu door hen uitgezwaaid. De brug waarover we de stad waren binnen gekomen konden we niet over, omdat er zoveel voetgangers liepen. Wel vingen we nog een kleine glimp op van een deel van het festival terrein. Het was weer een lange reis, maar wel met allemaal mooie plaatjes onderweg. In Varanasi aangekomen brachten we eerst teamleden naar het vliegtuig en we namen hartelijk afscheid, we hadden samen zoveel bijzondere dingen beleeft. Daarna had ik de hele grote bus voor mij alleen. Onderweg stopten we nog even bij een ATM machine, want ik had het vermoeden dat ik in hotel niet met creditcard kon betalen. Tot mijn verbazing stopte de bus bij het Ramada hotel en vandaar ging ik de met de taxi verder naar het centrum van Varanasi ,waar ik, samen met mijn bagage, door een bel boy van het hotel opgehaald zou worden. Ook hier was het weer heel druk, zodat we wat verder moesten lopen, dwars door allerlei kleine straatjes. Het hotel lag nog geen minuut lopen van de Ganges, aan een lokale markt. Bij het inchecken vonden ze het erg grappig dat ik in mijn eentje de suite besproken had, meestal sliepen hier 9 tot 10 Indiërs in deze kamer. Het hotel leek gerund door allerlei jonge mannen die heel aardig en behulpzaam waren. Na wat verschillende hapjes (pakodas) en heerlijke fruitlassi (gemaakt van curd, de lokale yoghurt) vertrok in om te genieten van alles wat er zich rond de Ganges afspeelde. Ik kreeg een tika van een priester. Ik sprak met mensen die de haren van hun zoontje van 1 maand afschoren (ze verzamelden ze in een kleedje en het daarna offerden ze deze aan de Ganges) omdat de gunst die ze aan de goden hadden gevraagd vervuld was. Ik kocht een oranje Ganesha en genoot van alle geuren, kleuren en rituelen. Het bleek dat er 2 ceremoniën naast elkaar plaatsvonden, de oudste met 6 priesters en de nieuwere met 7 priesters. Vlgs de jongens in het hotel moest in die met 6 priesters bij gaan wonen. Vandaag bekeek ik de Arti ceremonie zittend op de eerste rij van een boot (kosten 50 IRP). Hier was het een stuk rustiger en ik genoot voor de 4e keer van deze ceremonie. De ceremonie blijft indrukwekkend. Na afloop liep ik nog wat door de stad. In het hotel aangekomen was ik een aantal kopjes masala was ik weer een beetje opgewarmd. Ik zat in hun café met uitzicht op de hectiek van de lokale markt, echt genieten !!


  • 29 Januari 2020 - 15:35

    Diny:

    Hai
    Tinneke
    Sorry dat ik later reageer heb een nieuwe laptop met Windows 10
    Werkt iets anders dan met Windows 7
    Je probeert wat, druk op een tegel ( zo noemen dat (tegel) kreeg op mijn beeldscherm iemand Die wil ik al helemaal niet op beeld scherm wil hebben!
    Ik vertel het wel eens een keer.
    René moest lachen! Ja ma zegt die daar leer van, mijn zoon,Tineke ook weer geen respect!
    Groetjes Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 100208

Voorgaande reizen:

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: