onbedoelde hike - Reisverslag uit Cotacachi, Ecuador van Tineke - WaarBenJij.nu onbedoelde hike - Reisverslag uit Cotacachi, Ecuador van Tineke - WaarBenJij.nu

onbedoelde hike

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

31 Juli 2022 | Ecuador, Cotacachi

De taxi reed weer door prachtige berglandschappen en uiteindelijk kwamen we aan bij het Reserva Ecologica Cotacahi-Cayapas. We waren inmiddels op 3100 mt. aangekomen Bij de ingang werd ik door de taxi afgezet en moest ik me bij het kantoor officieel intekenen.

Hier lag de Laguna de Cuichocha, een prachtig meer in een vulkaankrater

Er was een volledig hike rondom het meer (12,5 km) de Sendero las Orquidas, maar dat leek me een beetje te veel. Eerst ging de wandeling naar een aantal uitzichtpunten. Ik had van de meneer van het hotel begrepen dat je na het hoogste uitzichtpunt naar links verder moest lopen totdat je bij bootje uitkwam die dan naar de ander kant van het meer brachten en het zou alleen maar bergafwaarts gaan. Het klimmen viel niet mee op 3100 mt. (max. hartslag 144), zeker als je uit zo'n laag land als Nederland komt.

De tocht begon prachtig met veel bloemen en prachtige uitzichten, maar de bootjes kwamen maar steeds niet en het ging alleen maar omhoog in plaats van naar beneden. Ik liep op karakter door en vroeg me een aantal keren af waar ik aan begonnen was. Af en toe ging het stuk naar beneden zodat ik weer hoop kreeg op de bootjes. Onderweg waren er meer wandelaars die het moeilijk hadden en die besloten om terug te gaan. Maar ik bleef op de bootjes hopen. Gaandeweg zag ik het niet meer zitten, maar terug gaan leek geen optie en ik besloot om door te bikkelen. Dat bleek later een goede beslissing want de rest van de tocht had niet veel hoogte verschillen meer. Uiteindelijk na 12,5 km en dik 5 uur lopen was ik weer bij de ingang van het park. Vanuit de ingang liep een verharde weg naar beneden naar de bootjes en natuurlijk ging ik nog mee met de boot. Na de boottocht belde de ober van het restaurant (waar niet meer te eten was) een taxi voor mij. Waarschijnlijk was het een goede vriend die wel iets bij wilde verdienen, want hij kwam in een gewone personenauto. Onderweg werden we opgehouden door kleine processie in een van de kleine dorpjes. Ik was kei kapot toen ik weer in het hotel aankwam, maar ik ws wel trots op mezelf dat ik het gehaald had (vandaag 31.348 stappen gezet).

• 31 Juli 2022 - 17:17

Vanessa:

Lekker bezig, 12.5km!! Klinkt als een super avontuur.

• 31 Juli 2022 - 18:25

Jolijn:

Sportief dagje Tineke, mooie verhalen tot zover! Geniet nog lekker van je vakantie!

• 31 Juli 2022 - 19:48

Ton Wolters:

Mooie foto’s Geniet van je vakantie

• 31 Juli 2022 - 20:18

Wim:

Fantastisch Tineke, wat n karakter. Lekker uitrusten en weer door!

• 01 Augustus 2022 - 00:18

Diny:

Zo zo 12,5km en ook nog klimmen maar mooi uitzicht prachtige bloemen mooie foto’s wij blijven volgen maar geniet van die mooie uit zichten ik geniet van die mooie foto ‘s

• 01 Augustus 2022 - 07:55

Mary:

Hoi Tineke Ik begin altijd eerst met de foto’s van rechts naar links en nog eens van links naar rechts!!Heel mooi ze vertellen al wat er onder staat geschreven Weer een prachtige reis.Zo leuk om zo mee te reizen Gr Mary

• 01 Augustus 2022 - 14:05

Peter :