Van Santa Cruz naar Isabella - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tineke - WaarBenJij.nu Van Santa Cruz naar Isabella - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tineke - WaarBenJij.nu

Van Santa Cruz naar Isabella

Blijf op de hoogte en volg Tineke

19 Augustus 2022 | Ecuador, Quito

Vanmorgen werd ik om 06.30 al weer opgehaald. Ik had goed geslapen en voelde me dankzij de pillen weer een stuk beter. Er kwam een wazige juffrouw om me op te halen met een soort miniauto, waar we net met zijn beide inpasten (en zij nam echt de meeste ruimte in). Ik werd naar de centrale steiger van Santa Cruz gebracht, hier bleek ik ergens op een lijst te staan en kreeg ik een kaartje om mijn nek (maar niet voordat ik $1 vertrekbelasting had betaald) met de naam van het schip: New Destiny. Het verliep allemaal even chaotisch, dan moesten we weer rechts staan en dan links. En dan was ook nog policia de marina die een nieuwe lijst bij moest houden Uiteindelijk gingen we met een watertaxi naar ons schip (weer $1) het bleek een grote speedboot te zijn waar 30 mensen in konden. Ik koos ervoor om achterin te gaan zitten, frisse lucht en in het midden van de boot. Het was niet mijn beste idee deze vakantie, want we werden allemaal drijfnat van het hoog opspattende water. Gedurende 2,5 uur zaten we in een soort rollercoaster en werden we heen en weer en door elkaar geschud en stuiterden we op en neer. Wat een ellende. Ik had gelukkig op advies van het reisbureau reisziektepilletjes ingenomen, maar het advies neem een jasje en een sjaaltje mee had beter kunnen zijn neem: een regenpak met een zuidwester mee. Achterin werden we alleen maar nat, voorin werd de een na de ander kotsend zeeziek. Gelukkig was de reis naar ongeveer 2,5 uur ook echt afgelopen. Maar ik realiseerde me ook dat ik met dezelfde boot nog weer terug moest. Het vervelende hier is dat je kleren niet drogen, doordat de lucht zo vochtig is. Dus ik heb ik elk geval de hele dag met een natte broek en kleddernat vest gelopen. Terwijl het niet echt warm was. Van de speedboot ging het weer met de watertaxi (weer $1) na de haven, waar ook nog eens $10 moesten betalen om het eiland op te mogen. De trip vandaag was op z'n Amerikaans: in bus flamingo's kijken, in een soort safari jeep om schilpadden kijken, lunchen, en daarna met jeep naar een motorboot op zoek naar pinguïns en wit tip haaien. De gids had nog wel veel moeite gedaan om ons het een en ander te vertellen, maar er waren 4 jongeren uit Israel in onze groep die het eigenlijk niets interesseerde. Om 15.00 scherp was alles afgevinkt en gingen we terug naar onze boot, waar de kapitein met een goede tip gaf: ga binnen in he midden in de boot zitten. Terug ook weer 2,5 uur in de rollercoaster, weer een watertaxi om op de steiger te kunnen komen en tot mijn verbazing moest ik nu $1 betalen omdat ik om terug kwam en gebruik maakte van de steiger. Ik voelde me vandaag compleet een pinautomaat. Natuurlijk kwam de wazige dame niet om me terug te brengen naar het hotel. Dus nam ik een taxi, dat kost hier echt niets: $ 1,5 . In het hotel konen eindelijk al die natte kleren uit en kon ik genieten van een heerlijk warme douche. Morgen zou ik ook per speedboot naar San Christobal gaan, maar dat leek met echt geen goed idee. Dus er werd gauw een vlucht geboekt naar San Christobal. Wat een enerverende dag en gelukkig ging het goed met mijn darmen.


  • 20 Augustus 2022 - 12:56

    Diny:

    Wat een ellende niet erg gastvrij Maar goed heb je ook meegemaakt effe foto’s kijken is al een leuke reisverslag
    Wel gelukkig dat het goed gaat met je! Maar natte kleren wordt je ook ziek van!
    Wij volgen weer
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 100144

Voorgaande reizen:

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: