van Ulft naar Cebu - Reisverslag uit Cebu, Filipijnen van Tineke - WaarBenJij.nu van Ulft naar Cebu - Reisverslag uit Cebu, Filipijnen van Tineke - WaarBenJij.nu

van Ulft naar Cebu

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 Februari 2023 | Filipijnen, Cebu

Inmiddels ruim 11 kilo aan spulletjes voor de kindjes ingepakt, dus voor mezelf bleven er nog 14 kilo over incl. logboek, duikbril, onder pak en handschoenen voor de duikvakantie.

Steeds maar weer wegen hoeveel kilo er in mijn koffer zat. Nadat naast alle scrubs, de andere benodigdheden voor de missie en de duikvakantie in de koffer zaten bleef er nog 1 kilo over.

Ik zette naast de koffer een plastic zak en iedere keer wanneer ik er iets aan toegevoegd had, ging ik de zak wegen of de toegevoegde spulletjes wel of niet mee konden.

Vlak voor het online inchecken kreeg ik een aanbieding om van Doha naar Cebu te upgraden naar business class. Ik wilde er eerst even over nadenken, het was toch een flink bedrag. Toen ik uiteindelijk besloot om het toch maar te doen, was de aanbieding verdwenen, jammer dan...

Bij de definitieve online check in, kon ik toch weer upgraden en nu maakte ik er onmiddellijk gebruik van.

Uiteindelijk nadat ik zaterdag alles weer opnieuw uitgepakt en ingepakthad, was ik al dat wikken en wegen helemaal zo zat en deed de koffer dicht, ik zie wel of ik bij moet betalen voor de extra kilo’s.

Zondagmorgen 08.45 stond Jolijn voor deur om me weg te brengen naar het treinstation in Wehl.

Bezakt en bepakt vertrok ik vandaar om 09.31 naar Amsterdam Schiphol, helaas moet je nu met de nieuwe dienstregeling 2x overstappen en dat was met al die bagage toch een hele onderneming.

Het lukte allemaal en ik was keurig meer dan 3 uur van tevoren op Schiphol. Ik kon onmiddellijk mijn boardingkaarten gaan halen. Mijn handbagage was natuurlijk veel te zwaar 9,5 i.p.v. de toegestane 7 kilo, maar de grondstewardess deed even een oogje dicht.

Het totale gewicht was uiteindelijk 27,5 kilo geworden en omdat ik het laatste deel businessclass vloog was dat totaal een probleem.

Eerst moest in nog even mijn bestelde Filipijnse peso’s ophalen bij het GWK en natuurlijk nog de nodige kaas voor team kopen.

De verder formaliteiten gingen snel en verliepen voorspoedig zodat ik nog voldoende tijd had om even iets te eten en te drinken, voordat ik in het vliegtuig stapte.

Amsterdam – Doha verliep probleemloos.

Doha is een heel groot vliegveld. Voor de volgende vlucht moest ik een flink eind lopen en zelfs nog een heel stuk met een metro om bij de juiste gate aan te komen.

We gingen met bussen naar het vliegtuig en tot mijn verrassing was er de businessclass een aparte bus, met natuurlijk voor iedereen een zitplaats.

In het vliegtuig aangekomen kreeg ik mijn eigen steward, die de hele reis voor mij zou zorgen.

Na een bubbeltje en een heerlijk maaltijd (stukken beter dan op de vorig vlucht) kregen we zelfs een pyjama en werd het tijd om van de stoel een bed te maken en proberen wat uurtjes te gaan slapen.

Ik had heerlijk geslapen en na een ontbijt met ontzettend veel keuzes, kwamen we keurig op tijd op het vliegveld van Cebu aan.

Douane ook hier geen probleem, alle bagage kwam direct op de band binnen.

Ik had gezegd dat ik mijn kobalt blauwe Rotary jas zou dragen, zodat ze zouden kunnen herkennen, niet echt een goed idee een winterse jas bij 32 graden. Het ontvangstcomité bestond uit 2 rad pratende Rotarians in duidelijk herkenbare Rotaplast shirt. Nadat ik begroet werd met een VIP-ketting, gingen we met een busje naar het hotel, waar ik direct in kon checken.

Ik had een prachtige kamer met een super King size bed, waar wel 4 mensen in konden slapen.

Na een heerlijke warme regendouche ter opfrissing was het tijd om naar de hospitality room te gaan en kennis te maken met de rest van het team. Veel nieuwe gezichten, maar ook veel oude bekenden.

Onder het hotel bevindt zich een hele grote mall waar we gezamenlijk in soort Kentucky Fried Chicken gingen eten. Daarna was het tijd om naar bed te gaan. Morgenvroeg start het ontbijt om 05.30 en we vertrekken om 07.00 naar het ziekenhuis voor onze eerste pre-clinic dag.

Ik hoorde dat ik gelijk aan de bak mag, want in tegensteling tot de voorgaande zijn de instrumenten sets deze keer niet gesteriliseerd verzonden vanuit Amerika.


  • 20 Februari 2023 - 20:08

    Jolijn:

    Wat fijn te horen dat je goed bent aangekomen[e-2708][e-1f600], heel veel succes gewenst voor de komende dagen! Liefs Jolijn


  • 20 Februari 2023 - 20:35

    Wilma Ratering :

    Ik geniet nu al van je verslag. Dank dat je me toegevoegd hebt. Succes de komende tijd, Grt Wilma


  • 20 Februari 2023 - 20:35

    Wilma Ratering :


  • 20 Februari 2023 - 20:47

    Lucy Hermsen:

    Een goed verlopen reis is een mooi begin van deze trip/avontuur.

    Veel succes.

    Groeten Lucy


  • 20 Februari 2023 - 22:48

    Judith Bouwman :

    Lieve Tineke,

    Wat een geweldige belevenis ga jij weer te gemoed! Zoo fijn om jouw verslag weer te mogen ontvangen, geniet er enorm van. Mooi om mee te kijken eerst met het goede werk voor de kinderen en daarna ga je ons vast meenemen naar de mooiste plekjes van de Filipijnen. Veel plezier.


  • 20 Februari 2023 - 22:56

    Joke:

    Dag Tineke, weer op avontuur lees ik. Eerst waarschijnlijk aan het werk (als assistente?) en daarna nog een aantal vakantiedagen, neem ik aan. Alle succes toegewenst en ik lees je verslagen met plezier.

    Groet Joke


  • 20 Februari 2023 - 23:21

    Jos Van Aalst:

    Mooi te horen dat de reis naar wens is verlopen. Succes en we blijven je volgen.

    gr Jos


  • 21 Februari 2023 - 11:03

    Wim :

    Hoi Tineke,

    Alle goeds gewenst!

    Hartelijke groet,

    WIm


  • 21 Februari 2023 - 12:12

    Cees Hendrikse:

    Hallo Tineke,

    Het wordt ook ditmaal vast weer een leuk en interessant reisverslag. Veel succes gewenst en geniet!!

    Cees Hendrikse


  • 22 Februari 2023 - 10:24

    Minke Salomé:

    Hallo Tineke,

    Wat fijn dat ik deze reis nu kan volgen. Veel succes en plezier, ben benieuwd naar je verdere belevenissen.

    Warme groet!


  • 24 Februari 2023 - 10:30

    Diny Elemans :

    Ja mij mailadres is goed aan gekomen

    maar even terug kijken reis verslag kon ik ook terug halen!

    we gaan weer genieten van jou verslag!

    veel succes

    groetjes Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 100102

Voorgaande reizen:

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: