afscheid en begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Moalboal, Filipijnen van Tineke - WaarBenJij.nu afscheid en begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Moalboal, Filipijnen van Tineke - WaarBenJij.nu

afscheid en begin van een nieuw avontuur

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 Maart 2023 | Filipijnen, Moalboal

Zaterdag 4-3 afscheid en het begin van een nieuw avontuur.

Ik ging vroeg ontbijten, zodat ik van iedereen nog even afscheid kon nemen. Sommige met een dikke knuffel en sommige met “het was leuk om met je te werken”. Samen met Enzuu zwaaiden we iedereen uit. Daarna moest de chaos in de kamer weer in de koffer. De grote tas was inmiddels helemaal leeg en bleef in Cebu. Maar we hadden natuurlijk weer allerlei mooie maar ontzettend onpraktisch te vervoeren cadeaus gekregen, vaak ook nog gepersonaliseerd. Toch maar wat spullen achtergelaten, die ik waarschijnlijk nooit zou zijn gebruiken.

0m 09.00 start ik startklaar in de hal bij de receptie, klaar voor een nieuw avontuur.

Het was 3 uur rijden en de meeste tijd reden we in en chaotisch druk verkeer, door alleelei drukke plaatsjes, nog geen glimp van de oceaan te zien. Dit was niet echt wat ik de taxirit had verwacht. Uiteindelijk met nog 1 uur voor de boeg werd het landschap liefelijkere en hadden we ineens een prachtig uitzicht op de oceaan. Kasai diving village lag in de midle of nowhere en toen ik in mijn kamer kwam en ik door de ramen keek, leek het of ik in paradise was beland.Het uitzicht was adembenemend en de temperatuur heerlijk (korte broeken weer).

De hoofd instructeur van SSI the diving academy, schudde bedenkelijk met z’n hoofd nadat ik zei dat ik 13 jaar niet had gedoken en stelde voor om morgen eerst met een theoretische opfriscursus te beginnen en daarna vaardigheden en noodscenario’s eerst in het zwembad te gaan oefenen, dat leek me ook een goed plan. Morgen weet ik dus of ik er nog iets van kan en of ik nog weer kan gaan duiken. Maar eerst hier lekker genieten van het resort, uitzicht, de temperatuur en de rust. Nadat de zon fantastisch onderging was het tijd voor een lekkere maaltijd met een sprankelend wijntje erbij. Hier hou ik het de komende week wel vol.

• 08 Maart 2023 - 09:55

Judith Bouwman :

Geweldig wat een prachtig uitzicht! Na hard werken mag je nu genieten van dit mooie land succes met de opfriscursus duiken. Hopelijk krijgen we nog mooie onderwater foto's.

• 08 Maart 2023 - 10:05

Wim :

Hoi Tineke,

Fantastisch. Wat ziet dat er mooi uit:)! Fijn dat je even kunt nagenieten na een intensief aantal dagen. De verslagen zijn indrukwekkend; de foto`s schitterend!

Hartelijke groet,

Wim