2019-08-15 Bangkok-Frankfurt-Limburg an Lahn-Ulft - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Tineke - WaarBenJij.nu 2019-08-15 Bangkok-Frankfurt-Limburg an Lahn-Ulft - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Tineke - WaarBenJij.nu

2019-08-15 Bangkok-Frankfurt-Limburg an Lahn-Ulft

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Augustus 2019 | Myanmar, Rangoon

Prachtige mooie lucht bij aankomst in Bangkok. Het kon hier niet meer fout gaan: bagage was door gelabeld, boardingkaart uitgeprint. Eerst weer de gebruikelijke handbagage en schoen controle, scannen en body check. Daarna tijd om naar de gate te gaan. En dat bleek niet zo eenvoudig
Het vliegveld was mega groot en de bewegwijzering was niet echt duidelijk. Uiteindelijk bleek dat ik een trap omhoog moest (de richtingspijl stond achter de trap!). Na ongeveer 3 km op het vliegveld rond gelopen en gezocht te hebben, was ik blij dat mijn gate had gevonden. Ook nu bleek ik weer een eerste rij plaats (met extra been ruimte) te hebben. We vertrokken met een behoorlijke vertraging, maar we zouden vlgs. planning 06.15 aankomen op het vliegveld van Frankfurt. Het lukte me zelfs om na het eten een aantal uren te slapen. Aangekomen in Frankfurt werden we bij de douane controle ineens allemaal door de politie weggestuurd en werd het hele gebied afgezet. Later bleek dat er iemand een koffer onbeheerd had achtergelaten en er was dus een onderzoek nodig om te kijken of er een bom in zat. Gelukkig liep het goed af, na ongeveer een uurtje mochten we uiteindelijk door douane.
Nadat ik mijn bagage had, kon ik naar de auto. Ze waren vergeten, hadden geen tijd gehad om de accu op te laden. Dus ik vertrok met nog 90 km. op de teller. Dat moest geen probleem zijn, want op elk groot benzinestation is een mogelijkheid tot laden. Alleen waren ze allemaal buiten gebruik. Toen ik nog 30 km op de teller had, heb ik toch maar mijn oplaadstation zoeksysteem van de Kona geactiveerd en tot mijn verbazing kwam ik bij een Hyundai dealer in Limburg an der Lahn terecht (ongeveer ter hoogte van Koblenz) die een openbaar laadpunt had. Ze waren niet echt vriendelijk en behulpzaam en ik kreeg nog geen kopje koffie aangeboden. Het betekende dat ik een tussenstop van ongeveer 4,5 uur moest houden om de accu te laden. Het leek me geen goed idee om zolang in de auto te gaan zitten wachten. Met de begeleiding van google maps ging op zoek naar het dorpje. Het bleek een prachtige oude binnenstad te hebben met een grote dom en heel veel vakwerkhuizen. Echt een plekje om een keer met de camper terug te gaan. De tijd vloog voorbij. Aangekomen bij de auto had ik 47 km te weinig om thuis te komen, maar ik waagde het erop. Ik kon altijd nog onderweg iets bijladen. De reis duurde nu ook weer eindeloos: lange files, omleidingen en overal werkzaamheden. Het betekende wel dat ik zuinig kon rijden, ter hoogte van Oberhausen zat ik inmiddels op 16 km. over. Bij de afslag Rees / Anholt kreeg ik allerlei spannende meldingen dat ik onmiddellijk moest gaan laden en verscheen er een schildpad onder kilometer teller. Vanaf Anholt heb ik 30 km. gereden en wrs hebben ze achter mij gedacht: zondagsrijder …., vrouw aan het stuur….. Het lukte me om helemaal thuis te komen met 0,8 km nog op de teller. Het laatste avontuur was ook nog goed afgelopen.
Ik denk met plezier terug aan deze reis, de ontmoetingen met de vriendelijke en gastvrije lokale mensen, indrukwekkende bezienswaardigheden en het fantastische Rotaplast team met prachtige resultaten.
Nagenieten en daarna voorbereiden op de volgende reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 1009
Totaal aantal bezoekers 99238

Voorgaande reizen:

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: