Zaterdag 08 juli 2017 Hanoi Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tineke - WaarBenJij.nu Zaterdag 08 juli 2017 Hanoi Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tineke - WaarBenJij.nu

Zaterdag 08 juli 2017 Hanoi Sapa

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

08 Juli 2017 | Vietnam, Hanoi

Gisteren had ik al kennis gemaakt met het Vietnamese geld: Dong. Ik kreeg 2.000.000 ( 2 miljoen) Dong voor € 86. Ter oriëntatie een kopje koffie kost hier 40.000 Dong en als je gebruik van een openbaar toilet wil maken betaal je (voor het wc-papier) 2000 Dong.
Vanmorgen moesten we om 06.45 klaar staan voor vertrek. Niet alle bagage ging mee, alleen een rugzak en de fotospullen. Vanaf 06.15 stond het ontbijt klaar en het was er meteen erg druk. Je ad de keus uit continentaal breakfast of een Vietnamees ontbijt. Ik ging voor een Vietnamese variatie d.w.z. vers gemaakte noodelsoep met daarbij seizoenfruit (meloen, ananas en iets wat ik niet kende) . Je kon zelfs ’s morgens al ontbijten met bami.
Inmiddels had ik al kennis gemaakt met een Belgisch echtpaar die ook met Travelbird reisden, hele leuke mensen. Na het ontbijt werden we opgehaald door iemand van de Sapa express, (de bus naar Sapa) hij loodste ons naar een luxe reisbus, waar we gereserveerde plaatsen bleken te hebben. Aan mijn kant zaten allemaal enkele relax stoelen, met een panorama uitzicht.
Zodra we Hanoi uit waren, reden we urenlang door de prachtige rijstvelden, elk plekje grond werd hier bebouwd. Opvallend was dat er midden op de velden, tussen het rijst, gewoon mensen begraven lagen, ze verbouwden rijst en mais gewoon om de grafzerken heen.
Overal was het ontzettend schoon, nauwelijks zwerfvuil te bespeuren. Na 1 1/2 uur hadden we een koffiestop in een groot soort foodcorner.
Zo rond twaalf uur gingen we van de grote weg af, de bergen in. Daar moesten we onze gordels allemaal vastmaken. Ook dit laatste stuk weer hele mooie, vooral groene, vergezichten.
Om 13.00 arriveerden we in Sapa. Een hele drukke, vooral toeristische stad. Ook hier weer overal brommers. Toen we uit de bus stapten, werden we direct omringt werden door vriendelijk lachende, in prachtige klederdracht geklede locals, die ons van alles wilden verkopen. Ze bleven vriendelijk maar vasthoudend met ons meelopen. Ze snapten niet dat wij geen interesse hadden in shopping. De man van het reisbureau die ons zou komen halen was te laat en daarom nam onze Belgische meneer het heft in eigen handen en gingen we zelf onderweg naar het Bamboo hotel. Het hotel lag mooi gelegen, met normaal gesproken uitzicht op de bergen, maar nu was het volledig bewolkt en helemaal dicht getrokken.
Nadat ik mijn spullen op de kamer had gelegd, ging ik de stad verkennen. Overal vrouwen, maar ook kinderen in klederdracht die hun spullen aan de man probeerden te brengen. Er was een centraal plein waar van alles gebeurd,e er werden vogels, souvenirs en planten verkocht, maar ze waren ook bezig met karaoke. Rondom het plein waren overal eettentjes en koffiehuisjes. Ik besloot een stukje de stad uit te lopen om te kijken of ik een uitzicht op ons hotel kon fotograferen. Ondertussen werd er voortdurend aan mij gevraagd of ik een massage of een motortaxi wilde. Onderweg dronk ik lemon munt thee met het raam met uitzicht op de bergen.
Morgen gaan we op bezoek bij een tribe en moeten we 12 km lopen.

  • 09 Juli 2017 - 08:51

    Mary:

    Hallo Tineke,

    Wat een mooie foto's en vooral die kleurrijke kinderen.
    Succes met de 12 kilometer vandaag

    Groetjes Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 99412

Voorgaande reizen:

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: