Woensdag 24 oktober Botanische tuin, Singapore by - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke - WaarBenJij.nu Woensdag 24 oktober Botanische tuin, Singapore by - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tineke - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 oktober Botanische tuin, Singapore by

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

24 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Vanmorgen een bezoek gebracht aan de botanische tuin van Singapore. Een groot park binnen in de stad waar je zonder entree te betalen in allerlei schaduwrijke tropische tuinen rond kon lopen. Alleen voor de orchideeën tuin moest je betalen, maar we wilde toch “Vanda mis Joaquim” , de nationale bloem van Singapore zien. In 1981 werd deze orchidee gekozen als de nationale bloem van Singapore, als symbool voor nationale trots en identiteit. De keuze voor een orchidee was logisch omdat Singapore al lang werd geïdentificeerd met orchideeën. Vanda Mis Joaquim was de eerste geregistreerde hybride uit Singapore. Opeens stonden we bijna oog in oog met 3 giraffen (beelden), niet in hun natuurlijke habitat, maar toch leuk voor een foto.
Er waren veel prachtige en bijzondere orchideeën in de tuin te vinden.
Vanuit de uitgang van de botanische tuin liepen we richting Orchard Street, de sjiekste winkelstraat van Singapore, waar alle grote en bekende merken vertegenwoordigt waren (Cartier, Luis Vuitton, Rollex, Hilton, Tommy Hilfiger, Chanel enz).
In een klein winkelgalerijtje lieten we voor Peter een pak op meten, de 72-jarige kleermaker was vlgs. zijn zoon in staat om van 5 personen tegelijk alle maten te onthouden. Morgenavond zou het kostuum klaar zijn.
We kregen van Eric een SMS-je, dat hij nog een tentamen had en dat we om 21.15 bij het metro station van Bay front elkaar zouden ontmoeten.
Hij bleek een verrassing voor ons te hebben i.p.v. omhoog te gaan naar de 57e etage van het Marine Bay Hotel gingen we naar beneden door het winkelcentrum naar de bay, waar we een indrukwekkende klank, licht en waterspel voorgeschoteld kregen.
Daarna gingen we naar de 57e etage om van het uitzicht over Singapore te genieten. Het bleek ladiesnight en ik kreeg een gratis drankje, de jongens moesten ong. 18 euro voor een biertje betalen Fantastisch uitzicht, maar je moest er niet teveel drinken.
De jongens brachten mij terug naar ons hotel en gingen daarna met een heel stel vrienden en vriendinnen stappen.

• 29 Oktober 2012 - 12:36

Peter:

Mam,

ik ben door alle verhalen heen.. super leuke stukjes en heerlijk om zo nog eens deze vakantie te kunnen herbeleven.

Groetjes