Port Villa, taarten, convention center - Reisverslag uit Efate, Vanuatu van Tineke - WaarBenJij.nu Port Villa, taarten, convention center - Reisverslag uit Efate, Vanuatu van Tineke - WaarBenJij.nu

Port Villa, taarten, convention center

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 Augustus 2024 | Vanuatu, Efate

Donderdag 29-08-2024

Port Villa, taarten, convention center

Vandaag moest Elisabeth 3 taarten afmaken, waarvan er 1 vandaag afgeleverd moest worden.

Eerst moesten we nog allerlei gesealde afbeeldingen, voor de taart, ophalen bij de grote kantoorboekhandel.

Bij Jills café maakte ik kennis met Maggy, de Schotse collega van Elisabeth, zij is op donderdag, vrijdag en zaterdag het aanspreekpunt bij Jills café. Wat een heerlijke spraakwaterval, met weer een ander Engels accent. De staf draagt elke dag een andere kleur top (geel/groen, kleine bloemetjes, zwartbont enz., maar altijd heel kleurrijk) met natuurlijk in het haar een bijpassende kleur bloem (meestal een hibiscus of French penny) soms vers geplukt, maar meestal een foam variatie.

Het personeel van Jills café bestaat alleen maar uit vrouwen en veel vrouwen werken hier al heel veel jaren (sommige al meer dan 30 jaar).

Ik startte met een cappuccino met uitzicht op het water.

Elisabeth wilde liever niet op haar vingers gekeken worden bij het taarten maken, dus ik ging Port Villa verder verkennen. Ik moest o.a. nog op zoek naar en T-shirt van Vanuatu. De lokale markt en alle winkeltjes blijven fotogeniek en er is altijd wel iets te zien.

Rond 13.30 gingen we lunchen en ik koos een plekje met 3 stoelen. Het personeel kwam Elisabeth influisteren dat Aunty aan de verkeerde tafel zat, want Maggy is een gewoontedier en zit altijd aan dezelfde tafel (21).

Ook nu weer een heerlijke lunch.

Na de lunch ging ik op zoek naar het convention center, waar een allerlei activiteiten waren i.v.m. public Day. Het convention center heeft de vorm van een vulkaan die prominent boven alles uitsteekt, dus het moest te vinden zijn. Er zou een trap zijn bij het Grand Hotel, maar die vond ik niet. Ik liep de hele weg steil naar boven en geen convention center aan de horizon. Toen bedacht ineens dat ik gewoon data op mijn telefoon heb en dus gebruik kan maken van google maps. Google wist de weg en ik was er binnen de kortste keren. Er waren op het buitenterrein allerlei activiteiten van allerlei

publieke werken, maar allemaal in de lokale taal, dus voor mij niet te volgen. Ik nam nog wel een paar leuke informatieve stripboekjes mee o.a. over het voorkomen van plastic afval in de zee.

Op de terugweg wees Google me wel de weg via de trap, ik was blij dat ik deze niet omhoog genomen had zulke onhandige hoge traptreden. Ik zo terug bij het café, ik had tijdens de heenweg behoorlijk omgelopen, maar had wel een paar leuke foto’s kunnen maken.

De ene taart was klaar. Elisabeth was nog bezig om een doos hiervoor te maken.

Nadat ik haar nog even mocht helpen met het afmaken van de doos, was het tijd om naar huis te gaan.

Onderweg moeste we eerst bij de Spaanse honoraire consul vlaggetjes halen voor een taart voor de volgende dag. Daarna nog even thuis bij Elisabeth wat spulletjes ophalen. Terwijl Elisabeth van alles aan het organiseren was, kon ik nu wel even foto’s maken van beide huizen. We waren inmiddels gezellige kletsend onderweg naar ons logeeradres toen we ineens realiseerden dat er nog een taart in de auto stond die bij het Holiday Inn hotel afgeleverd moest worden.

Na deze afgeleverd te hebben was het tijd om te relaxen op het balkon.


  • 31 Augustus 2024 - 10:01

    Diny Elemans:

    Al die foto’s geeft een mooi verhaal!

    en die mooie bloemen geweldige al heel wat anders dan al die dahlia’s hier dat trapje is wel erg hoog succes met dat bergje

    wel bedankt dat ik mee mag genieten groetjes Diny


  • 31 Augustus 2024 - 10:09

    Diny Elemans:

    Ja al die plastic is een ramp voor de wereld ja dat vraag ik mij steeds als je een komkommer koopt zit er al weer plastic om waarom vraag ik mij steeds af waarom?????


  • 01 September 2024 - 06:22

    Mannie:

    wat schrijf je toch leuk zit hier heerlijk mee te genioetn waarvoor mijn dank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vanuatu, Efate

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 119313

Voorgaande reizen:

30 Juni 2024 - 23 November 2024

mijn droomreis

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: