Dinsdag 16 augustus - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Tineke - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 augustus - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Tineke - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 augustus

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 Augustus 2016 | Nepal, Sauraha

Vanmorgen alleen 05.30 een kopje koffie voordat we om 05.45 vertrokken voor een jeepsafari naar het 20.000 merengebied in de jungle , waar we een picknick gingen houden. We reden direct het dorp uit door een prachtig landschap vol verzadigd groene rijstvelden met in sferisch perspectief de bergen in prachtige blauwtinten op de achtergrond.
Er was van alles te zien: prachtige vergezichten, kleurrijke mensen en verschillende dieren (herten, apen, ijsvogeltjes, krokodillen en wilde zwijnen). Ik mocht van Natalie haar fototoestel lenen om toch wat foto’s te kunnen maken. De picknick plaats was geweldig, het Engelse woord “awesome “ omschrijft het nog beter. We genoten van het uitzicht totdat 2 busjes vol lawaaierige Chinezen arriveerden, die allemaal voor het meer op de foto wilden. Gelukkig gingen zij hun ontbijt ergens verderop opeten.
Na de lunch gingen we kijken bij de badende olifanten bij de rivier. Ook hier was het ze weer gelukt om er een toeristisch spektakel van te maken, tegen betaling mocht je op een olifant zitten en werd je natgespoten door de olifant. Gelukkig waren er ook nog olifanten die gewoon lekker aan het baden waren. Heel grappig om te zien hoe ze hun kop onder water stopten en hun slurf net iets boven water bleef om nog adem te kunnen halen.
Daarna beleefden ik mijn meest angstige avontuur van de vakantie. We gingen de officiële melding doen van het ongeval bij de toeristen politie. De manager bracht mij achterop zijn motor naar het kantoor. Van links naar rechts zigzaggend rijdend over de modderige wegen met veel gaten en af en toe zelfs alleen maar losse stenen gingen we op weg. Ondertussen meende hij me ook nog een rondleiding te moeten geven. Hij gebaarde druk waar de nieuwe school gebouwd werd en wees ook uitgebreid aan waar het oogziekenhuis was. Ik had liever gehad dat hij 2 handen aan zijn stuur had gehouden. We kwamen ongedeerd aan bij de toeristen politie. Het was een bureaucratisch maar vriendelijk gebeuren en alles moest weer opnieuw op een juist formulier worden ingevuld. Ze vertelden dat het 7-8 dagen zou duren voordat de officiële melding binnen zou zijn. Toen ik zei dat ik graag geregeld wilde hebben voordat naar huis gingen, beloofde hij zijn best te doen. De terugweg op de motor was minstens zo spannend als de heenweg. Toen de manager hoorde dat ik mijn motorrijbewijs had, vroeg hij of ik ook even wilde rijden, dat vond ik helemaal geen goed idee. Na een koffiestop in het drop gingen we weer terug naar het hotel. Om 16.30 was onzs laatste programmapunt: birdwatching. Gewapend met een geleende verrekijker gingen we op weg. De gids had nu een vogelboek met plaatjes meegenomen, zodat we ook in kleur de vogels konden zien. Doordat de lucht erg dreigend was en er gerommel te horen was gingen we rechtstreeks terug naar het hotel. Morgen splitst de groep: de vrouwen vliegen terug naar Kathmandu en de mannen gaan met de bus.
Omdat ik inmiddels onze vliegtijd wist had ik contact opgenomen met een Rotary Club in Kathmandu en ze hadden geantwoord dat ik hartelijk welkom was op hun meeting.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 99557

Voorgaande reizen:

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: