Woensdag 17 augustus Chitwan Kathmandu bezoek RC - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tineke - WaarBenJij.nu Woensdag 17 augustus Chitwan Kathmandu bezoek RC - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Tineke - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 augustus Chitwan Kathmandu bezoek RC

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 Augustus 2016 | Nepal, Kathmandu

Om 09.00 werden we door onze chauffeur op het vliegveld afgezet. We reisden met alleen handbagage, onze grote bagagestukken gingen met de bus. Ik had mijn laptop mee en in mijn tas toiletspullen en nette kleding voor de Rotary meeting.
We gingen met een oud klein vliegtuigje. Het leek wel een busverbinding: vliegtuig kwam aan, mensen eruit, wij er weer in en direct weet opstijgen. Het was mooi helder weer en we konden weer even genieten van de uitzichten op de Himalaya. Nog geen 20 minuten na de take off gingen we l weer landen in Kathmandu. We moesten bijna langer op ons vervoer naar het hotel wachten (verkeersdrukte en file) dan dat we onderweg waren geweest.
In het hotel waren tot onze verbazing geüpgraded en hadden we een prachtige koloniale kamer met een heerlijke douche.
Om 17.00 begon de Rotary meeting en ik werd er met de auto van het hotel naar toe gebracht.
Ik ging op bezoek bij RC Himalayan Ghurkas. Ik trof het, ze hadden vandaag de eerste lady governor van Nepal/Buthan op bezoek. Het bleek een ontzettend inspirerende dame te zijn. De ontvangst was alles hartelijkst. Ik dacht op een van de achterste rijen plaatst te kunnen nemen, maar ik werd onmiddellijk naar de eerste rij gedirigeerd, waar ik omringt werd door vriendelijke dames in prachtig sarongs. Tot mijn verbazing was 98% van de tijd de voertaal Engels. Na de meeting, het uitwisselen van banners en het installeren van 2 nieuwe leden was het tijd voor een hapje en een drankje met aansluitend een buffet. Ik kreeg ook de officiële pin van hun club en de governor nodigde mijn persoonlijk nog een keer van harte uit voor de district conferentie in februari 2017 in Buthan.
Toen ik thuis kwam hoorde ik dat onze mannen er 11 uur over hadden gedaan om in het hotel aan te komen. Het vliegen bleek dus wel een supergoed idee.
Morgen de hele dag vrij voor het bijwe. rken van mijn blog en nog even wat laatste winkeltjes kijken

• 21 Augustus 2016 - 13:45

Mary:

Hoi Tineke , jouw reisverslagen zijn een leuke onderbreking van mijn saaie administatie.
    Wat een kleurrijke groepsfoto. Wel wat anders als in nederland leuk hoor. En je zit er als een echte VIP tussen.
    Groetjes Mary