de dag van vertrek - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Tineke - WaarBenJij.nu de dag van vertrek - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Tineke - WaarBenJij.nu

de dag van vertrek

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 Juli 2024 | Indonesië, Lombok

Zondag 30 juni 2024

Vandaag gaat het gebeuren de droomreis gaat beginnen. Vanmorgen met de summercampers ontbeten, het Nederlandse ontbijt was voor de meeste wat onwennig. Toen zij met nog meer kennismaking spelletjes gingen beginnen, vertrok ik naar huis om de laatste zaken af te handelen o.a inchecken en nog wat schoonmaakactiviteiten te doen. De koffer nog een keer herpakken, helaas blijft het samen meer dan 30 kg. De tas met spulletjes voor Hapabaran weegt alleen al ruim 18 kilo, maar dat moet echt allemaal mee. Na nog de laatste calamiteitenlijstjes en sleutels afgeven te hebben, kon de reis gaan starten. Ondertussen kreeg ik horen dat mijn bieding voor upgraden naar businessclass voor Lombok was gehonoreerd, dus het laatste stukje vlieg ik luxe.

Bij de groep aangekomen stonden ze startklaar om de schoorsteen bij de DRU (“de fakkel”) te beklimmen. Dit stond al heel lang op mijn to-do lijstje, maar steeds kwam het er niet van. Jan zou mij naar Arnhem brengen om me daar op de trein te zetten, dat scheelde 1 overstap met al die bagage. Er werd gevraagd of er nog tijd voor Jan was om als eerste te gaan klimmen en afdalen. Ik vond het prima, maar op 1 voorwaarde dat ik als 2e mocht.Zo werd er op de valreep iets afgevinkt van mijn lijstje, het was een geweldige ervaring: vanuit de hoogte afscheid nemen van Ulft. Jan reed mij naar Arnhem, hij gaat ervoor zorgen dat mijn auto gedurende de reis blijft rijden. Ik werd door Jan helemaal ik de trein afgeleverd, waar ik tot Amsterdam volledig ingepakt zat tussen al mijn spullen.

De reis verliep voorspoedig, alleen maakte ik me wel een beetje zorgen over hoe ik al die spullen in mijn eentje uit de trein mee zou krijgen. Er was een leuke jongedame die me aanbood om te helpen met de spullen (dat geeft weer vertrouwen in de mensheid). Ik was nog bijna verongelukt op de roltrap naar de aankomsthal, dit was geen rolbaan, maar een roltrap dus de koffer moest op de ene trede en de roltas op de andere, het was even stevig balanceren. Het leek zinvol om eerst te gaan kijken of ik mijn spullen af kon geven, zodat ik wat meer beweegruimte zou hebben. Ik had bij Garunda geboekt, maar ik bleek nu met KLM te vliegen tot Jakarta. Bagage afgeven was geen probleem en toen ik vertelde dat de roltas vol spullen zat voor een goed doel, was het gewicht ook OK en hoefde ik niet bij te betalen voor overgewicht. De koffer en de tas werden na enig gedoe door gelabeld naar Lombok, terwijl ik op het vliegveld van Jakarta een stop had van > 9 uur en verder zou gaan vliegen met Garunda. De boardingpass voor Lombok konden ze in Amsterdam niet voor mij uitdraaien, dat moest in Jakarta gebeuren.Ik had ruim tijd op Schiphol het was 17.00 en om 21.15 zou het vliegtuig pas verrekken. Martine, Eric, Vanessa en Suzy kwamen me uitzwaaien, na de laatste Nederlandse cappuccino brachten ze me tot aan de gate en zwaaide ze me na tot ik uit zicht was.Douane en security check verliep heel georganiseerd en vlot. Natuurlijk moesten er in de taxfree zone kaas en stroopwafels gekocht worden. Tot mijn verbazing kreeg ik bij betalen met mijn privé pasje, het bericht dat er onvoldoende saldo op mijn rekening stond, hoe was dit mogelijk? Gelukkig had ik als escape nog een zakelijke pas.Bij checken via de RABO-app bleek mijn privérekening €400.00 rood te staan?

Nou, dat moest ik dan later maar uitzoeken. Ik liep naar de gate, waar we al snel konden gaan boarden, ik ga nu Nederland achterlaten en onderweg naar mooie herinneringen, verrassende en ontroerende ontmoetingen en ervaringen, prachtige kleuren en geuren, indrukwekkende landschappen en nog veel meer.


  • 07 Juli 2024 - 13:10

    Marjan Reinders:

    Hoi Tineke,

    Fijn dat je nu geland bent.

    Doe je Nick Rensing (geb. te IJzerlo) van Harapan Baru de hartelijke groeten? Mijn man, Bert, is ex-voorzitter van deze stichting geweest. Benieuwd naar je verhalen straks.

    Groetjes en geniet van al het bijzondere in de Oost!


  • 08 Juli 2024 - 11:45

    Diny Elemans:

    Hallo Tineke ik was te vroeg om te kijken


  • 08 Juli 2024 - 11:49

    Diny Elemans:

    Hallo Tineke ik was te vroeg om te kijken maar wij zijn er bij ga weer genieten van jou mooie verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 117077

Voorgaande reizen:

30 Juni 2024 - 23 November 2024

mijn droomreis

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: