Speelleer groep, oefenen met senioren, shoppen - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Tineke - WaarBenJij.nu Speelleer groep, oefenen met senioren, shoppen - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Tineke - WaarBenJij.nu

Speelleer groep, oefenen met senioren, shoppen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Augustus 2024 | Indonesië, Mataram

Woensdag 7 augustus

Speelleer groep, oefenen met senioren, nieuwe telefoon

Gelukkig was ik zo slim geweest om whats app op mijnlaptop te zetten, zodat ik nu via de laptop nog wel met via whats app kan communiceren en bellen.

Vanmorgen kreeg ik een melding op mijn I-watch waar mijn IPhone zich bevond en dat hij gelukkig nog geblokkeerd was. Fitri wilde gelijk op de melding af, maar dit bleek onbegonnen werk omdat we niet echt de precieze locatie konden vinden, moesten we in een cirkel van 800 meter gaan zoeken. Dat is hier niet te doen met al die kleine steegjes, stalletjes en naast elkaar gebouwde huisjes.

Dus toch maar gewoon, nu wat later, naar de speelleer groep.

17 augustus is het Independence Day en inmiddels kleurt heel Lombok wit en rood, de kleuren van de vlag. Ook op de speelleer groep gingen we versieringen maken. Verder kwam er klein katje kijken en deze werd nogal hardhandig door de kinderen gepakt en verplaatst. Hati, hati (voorzichtig) hielp niet echt.

Na een kop Lombok koffi (Indonesisch voor koffie) was het tijd voor de seniorengroep, langzamer-hand kwamen de dames binnen gedruppeld, uiteindelijk waren het er drie. We hadden de stoelen nu op een andere plek (wat meer in de schaduw) gezet, maar we moesten wel een beetje oppassen want de grond was niet helemaal gelijk. Naast de gebruikelijk oefeningen had ik ook flesje en kokertjes met rijst gevuld en samen muziek maken was een groot succes. We sloten af met het zwaaidoek en de dames zijn inmiddels bloedfanatiek hiermee geworden. Toen we stopten vroegen ze of er volgende week weer oefenen was. We vertelden dat ik er de volgende keer voor het laatst was, maar dat de groep gecontinueerd gaat worden. Daar waren ze heel blij mee.

Er dreigde regen en Fitri wilde eigenlijk niet meer naar Mataram voor een nieuwe telefoon, maar ik wilde toch graag in elk geval weer wat minder gecompliceerd en opvallend kunnen fotograferen.

We gingen naar een supergrote (voor Lombokse begrippen) mall, waar ik bij de I-Store een nieuwe

telefoon kocht. Ze waren heel erg ongeïnteresseerd en verder waren ze door de luide muziek bijna niet te verstaan. Met een geüpgraded versie van mijn oude telefoon en een heleboel geld armer besloten we dit te vieren met een Frappocino bij de Starbucks.

Nu thuis kijken of ik mijn back-up op deze nieuwe telefoon kan krijgen. En het wordt nog een puzzel hoe ik een e-sim vanuit Nederland (KPN) op mijn nieuwe telefoon krijg. Gelukkig functioneert Eric vanuit Nederland als ondersteuning en als hulplijn.

• 12 Augustus 2024 - 20:42

Jan:

wat lijkt me dat frustrerend, dat je je ongeveer weet waar je verloren / inmiddels gestolen telefoon is, maar dat je er niet bij kan.. nou ja, fijn dat je een nieuwe kon kopen ! en leuk dat er continuiteit in de beweeggroep gewenst wordt !

[e-38] wat een actieve vakantie heb je zeg !