Speelleer groep, oefenen met senioren, shoppen - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Tineke - WaarBenJij.nu Speelleer groep, oefenen met senioren, shoppen - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Tineke - WaarBenJij.nu

Speelleer groep, oefenen met senioren, shoppen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Augustus 2024 | Indonesië, Mataram

Woensdag 7 augustus

Speelleer groep, oefenen met senioren, nieuwe telefoon

Gelukkig was ik zo slim geweest om whats app op mijnlaptop te zetten, zodat ik nu via de laptop nog wel met via whats app kan communiceren en bellen.

Vanmorgen kreeg ik een melding op mijn I-watch waar mijn IPhone zich bevond en dat hij gelukkig nog geblokkeerd was. Fitri wilde gelijk op de melding af, maar dit bleek onbegonnen werk omdat we niet echt de precieze locatie konden vinden, moesten we in een cirkel van 800 meter gaan zoeken. Dat is hier niet te doen met al die kleine steegjes, stalletjes en naast elkaar gebouwde huisjes.

Dus toch maar gewoon, nu wat later, naar de speelleer groep.

17 augustus is het Independence Day en inmiddels kleurt heel Lombok wit en rood, de kleuren van de vlag. Ook op de speelleer groep gingen we versieringen maken. Verder kwam er klein katje kijken en deze werd nogal hardhandig door de kinderen gepakt en verplaatst. Hati, hati (voorzichtig) hielp niet echt.

Na een kop Lombok koffi (Indonesisch voor koffie) was het tijd voor de seniorengroep, langzamer-hand kwamen de dames binnen gedruppeld, uiteindelijk waren het er drie. We hadden de stoelen nu op een andere plek (wat meer in de schaduw) gezet, maar we moesten wel een beetje oppassen want de grond was niet helemaal gelijk. Naast de gebruikelijk oefeningen had ik ook flesje en kokertjes met rijst gevuld en samen muziek maken was een groot succes. We sloten af met het zwaaidoek en de dames zijn inmiddels bloedfanatiek hiermee geworden. Toen we stopten vroegen ze of er volgende week weer oefenen was. We vertelden dat ik er de volgende keer voor het laatst was, maar dat de groep gecontinueerd gaat worden. Daar waren ze heel blij mee.

Er dreigde regen en Fitri wilde eigenlijk niet meer naar Mataram voor een nieuwe telefoon, maar ik wilde toch graag in elk geval weer wat minder gecompliceerd en opvallend kunnen fotograferen.

We gingen naar een supergrote (voor Lombokse begrippen) mall, waar ik bij de I-Store een nieuwe

telefoon kocht. Ze waren heel erg ongeïnteresseerd en verder waren ze door de luide muziek bijna niet te verstaan. Met een geüpgraded versie van mijn oude telefoon en een heleboel geld armer besloten we dit te vieren met een Frappocino bij de Starbucks.

Nu thuis kijken of ik mijn back-up op deze nieuwe telefoon kan krijgen. En het wordt nog een puzzel hoe ik een e-sim vanuit Nederland (KPN) op mijn nieuwe telefoon krijg. Gelukkig functioneert Eric vanuit Nederland als ondersteuning en als hulplijn.


  • 12 Augustus 2024 - 20:42

    Jan:

    wat lijkt me dat frustrerend, dat je je ongeveer weet waar je verloren / inmiddels gestolen telefoon is, maar dat je er niet bij kan.. nou ja, fijn dat je een nieuwe kon kopen ! en leuk dat er continuiteit in de beweeggroep gewenst wordt !

    [e-38] wat een actieve vakantie heb je zeg !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 120432

Voorgaande reizen:

30 Juni 2024 - 23 November 2024

mijn droomreis

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: