outfit Jasmin, outreach, bestellingen - Reisverslag uit Vizianagaram, India van Tineke - WaarBenJij.nu outfit Jasmin, outreach, bestellingen - Reisverslag uit Vizianagaram, India van Tineke - WaarBenJij.nu

outfit Jasmin, outreach, bestellingen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Oktober 2024 | India, Vizianagaram

vrijdag 04-10-2024 outfit Jasmin, outreach, bestellingen

De stitch master (altijd voorzien van zijn centimeterband en grote kleermakersschaar) was gisteren ziek. Vandaag begon hij gelijk weer aan kraak-, voel- en spiegeldoekjes, ze werden steeds mooier en creatiever. Het haar van Jasmin moest worden bijgeknipt en als laatste kreeg ze ook nog een zonnehoedje met het logo van Campus Challenge.

Inmiddels kan ik deze oefenpop niet meer, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, meenemen naar huis, er zijn hier zoveel mensen die eraan gewerkt hebben en ze heeft het hart gestolen van veel kindjes, maar ook van veel volwassenen. Misschien ook leuk om echt iets tastbaars en bruikbaars achter te laten. Wellicht ook een reden om nog eens terug te komen en nu weet ik ook wat voor ze hier missen of heel goed zouden kunnen gebruiken. Wel fijn dat je hier ook gewoon spulletjes online kunt bestellen. Lokaal kopen komt hier niet altijd de kwaliteit te goede.

Er was weer een outreach groep met hele moeilijke beelden en moeilijk te ontspannen en te troosten kinderen. Bij 1 jongetje mochten we de voorgaande keren en nu aan het begin van de behandeling niet aan zijn benen komen. Hij huilt de hele dagen, een hele opgave voor zijn oma die voor hem zorgt, nadat moeder aan reuma is overleden. Inmiddels lukt het ons om met 2 fysio’s hem te ontspannen en vandaag lukte het ook om het ontspannen door Oma te laten doen. Hij heeft verder zolang hij hier was niet meer gehuild.

Vandaag zou ik samen met de staff van het medisch centrum in de eetzaal lunchen, maar Lakshmi had het niet goed begrepen en had mijn lunch al naar het appartement gebracht.

Samen met Nasroon heb ik de verlanglijst voor aanschaf van apparaten en spullen voor de fysio doorgenomen, waarbij bleek dat ook heel veel dingen op de Campus (door de timmerman of door een handige Harry) op maat en zoals wij het graag zouden willen en met meer variaties gemaakt zouden kunnen worden.

We hadden nog wat aanvullende zaken die we nog bij Amazone wilden bestellen o.a. tornmesjes en draad doorhalers voor het naaiatelier, als dank voor het vele werk wat ze inmiddels hadden verricht, maar ook om hun werk makkelijker te maken. Ze maken hier naadjes los met een naald en ze zitten eindeloos te prutsen om de draad weer door de naald van de naaimachine te krijgen. De draden breken hier heel veel vaker omdat het naaigaren door de slechtere kwaliteit hier veel sneller breekt dan in Nederland.

Ook nu weer op tijd in mijn appartement om af te koelen. Vandaag besloot om maar eens een keer op het platte dak de zonsondergang te gaan bewonderen.

• 06 Oktober 2024 - 11:47

Mannie:

Fijn om te lezen dat je zoveel goeds kan doen daar Succes hoor Trots op je