Hyderabad-Nagpur, tijgerresort - Reisverslag uit Rāmtek, India van Tineke - WaarBenJij.nu Hyderabad-Nagpur, tijgerresort - Reisverslag uit Rāmtek, India van Tineke - WaarBenJij.nu

Hyderabad-Nagpur, tijgerresort

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

09 Oktober 2024 | India, Rāmtek

Maandag 07-10- 2024 van Hyderabad – Nagpur, Saj in the Forest

Ik moest 6 uur wachten voordat de volgende vlucht met bestemming Nagpur vertrok. Gelukkig was dit vliegveld iets groter en waren er ook wat winkeltjes open. Hier kon ik wel een frappocino krijgen. Het vliegveld was door de airco erg koud, maar daar had ik op gerekend, want ik had een vestje meegenomen. Ik reisde op slippers en mijn sokken zaten in koffer, dus ik kreeg hele koude voeten. Na een rondwandeling over het vliegveld waren mijn voeten weer een beetje opgewarmd. Weer iets geleerd: of reizen met sportschoenen op sneekers of op slippers met sokken in de rugzak. Het was een beetje rondhangen op het vliegveld, waarbij ik af en toe even een kort zittend indommelde.

Om ons wakker en alert te houden, was er nog een gate wisseling.

Eindelijk was het tijd om te aan boarden.

We vlogen met een propellervliegtuig, waarmee we na ongeveer 2 uur een veilige landing maakten op Nagpur airport.

De bagage was er bijna direct en buiten bij de ingang stond de chauffeur van het resort met een briefje: Welcome Jantina Albertje Hilgenga (zo fijn die doopnamen uit het paspoort) op mij te wachten. We moesten nog 2 uur rijden naar het resort. De chauffeur sprak weinig tot geen Engels, dus een gesprek met hem starten lukte niet. Ik had ontzettend veel moeite om mijn ogen open te houden en sliep dat ook een hele tijd gedurende deze rit. Bij het resort aangekomen (10.15 a.m.), werd ik al verwacht en heel vriendelijk door een hele delegatie ontvangen. Nadat ze me mijn fantastische verblijf (Palash 202) voor de komende week hadden laten zien, moest ik eerst direct door naar het Maati Baani (language of the earth) restaurant voor een ontbijt. Er werd gevraagd wat mijn voorkeur voor eten was en onmiddellijk werd er een heerlijk ontbijt geserveerd (Indonesische dosa, een heerlijk dun flensje gevuld met een soort aardappelsalade). Daarna was het tijd om even te gaan rusten, voordat ik rond 01.30 p.m. zou gaan lunchen. Ik werd verrast met wel 3 verschillende heerlijke kipvariaties. Wel een beetje lastig als er 4 personen verwachtingsvol naar je zitten te kijken of je het wel lekker vindt.

Op de terugweg naar mijn huisje spotte ik de eerste apensoort: Langur apen (deze zijn tenger gebouwd, hebben een bontgekleurde vacht, zijn overdag actief, leven in bomen, zijn planteneters en niet agressief).

Rond 04.00 p.m. zou een van de medewerkers met mij een wandeling gaan maken om de omgeving te gaan verkennen. Hij bleek de kenner van vlinders, bloemen en bomen te zijn. Het landschap leek een beetje op de Hoge Veluwe, maar met andere temperaturen en andere vlinders. We zagen wel 10 verschillende soorten vlinders, de ene nog mooier dan de ander. En bij een waterpartijtje spotten we zowaar een ijsvogeltje (wel groter en andere kleuren dan ik Nederland). Helemaal bezweet kwamen we terug op het resort, waar ons een high tea werd geserveerd met allerlei heerlijke kleine gefrituurde hapjes.

Na een heerlijke douche weer even bijkomen (ze zijn hier bang dat ik onvoldoende eet en niet genoeg rust krijg).

Ook het avondeten was weer heerlijk. De chef hier kookt de sterren van de hemel. En ze verwenden

met het al zolang gemiste ijsje. Na het eten werd ik door iemand van de bediening teruggebracht naar mijn huisje, want er zou eens iets met me kunnen gebeuren op de terugweg. Ze hadden de uitdrukkelijk opdracht van Mr. Rahul (1 van de Rotarians van de family to family exchange tussen India en Nederland) gekregen dat ze heel goed voor me moesten zorgen. Ik ben zo blij dat ik hier van mijn weekje onverwachte vakantie mag genieten en niet in een overbevolkte, drukke, hete stad.

Morgen om 05.00 a.m. word ik van mijn huisje opgehaald en naar de receptie begeleid om onderweg te gaan voor de eerste safari in Pench National Park.


  • 09 Oktober 2024 - 16:51

    Diny:

    Hallo Tineke fijne safari en geniet van die mooie dieren

    ik geniet van al die mooie foto’s van jou gelukkig Internet werkt weer maar een telefoontje gedaan ik werd geholpen door een vriendelijk dame uit Suriname het werkt weer er was behoorlijk storing.op Internet

    Gisteren ben ik met Caretravel mee geweest op een plek waar ik al 25 jaar niet meer ben geweest het was allemaal veranderd vroeger was er een asiel voor vluchtelingen in de buurt van Aalten (Barlo)dat is er niet meer.

    verder is hier Herfst maar die Orkaan die ze beloofden kom volgens mij niet!

    vele groetjes van mij


  • 10 Oktober 2024 - 11:12

    Judith Bouwman :

    Wauw Tineke wat een prachtige plek!

    genieten deze week wij zien de mooie foto’s wel tegemoet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Eindelijk mag het weer! Ik neem u / jullie graag mee op deze mooie reis. Beleef de reis met me mee door het lezen van de verslagen en het bekijken van de foto's. Geniet met me mee.

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 134573

Voorgaande reizen:

30 Juni 2024 - 23 November 2024

mijn droomreis

20 Februari 2023 - 20 Maart 2023

missie en daarna vakantie

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

rondreis Ecuador en de Galapagoseilanden

02 Februari 2020 - 16 Januari 2020

End Polio Now en daarna op bezoek in Mumbay

30 November -0001 - 04 Januari 2020

kerst en nieuwjaar in Marrakesh, Marokko

21 Oktober 2019 - 10 November 2019

Met Rotaplast naar Bangladesh

22 Juli 2019 - 15 Augustus 2019

Myanmar

19 December 2018 - 08 Januari 2019

Dubai, cruise Dubai-India, Mumbay,Dubai

11 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Tanzania

01 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Friendship exchange Nederland - India

25 December 2017 - 01 Januari 2018

The Gambia

06 Juli 2017 - 24 Juli 2017

het beste van Vietnam

05 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

rondreis door Nepal

21 December 2015 - 04 Januari 2016

15 daagse rondreis door Sri Lanka

23 April 2015 - 23 Mei 2015

Pura Cuba en daarna smiles na de OK's in Peru

18 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

chili en paaseiland

18 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Chili Paaseiland

21 December 2013 - 03 Januari 2014

rondreis Jordanie

12 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

op bezoek bij Eric

Landen bezocht: